René Teuwen

Managing Partner

RTIMA

     

Mijn personal statement

Marketing creëert de basis voor een optimale klantverwachting. De juiste naleving van je marketingdoelen levert de klantervaring. Daarom is een optimaal klantproces (reis) de basis voor de optimale klantbeleving.

Gemak
Laat de consument niet zoeken naar informatie, maar lever deze proactief. Toon na elke transactie een actueel financieel profiel met gepersonaliseerde budgettaire scenario's. Of kom als bankorganisatie in het middelpunt van het leven van de consument te staan door andere inzichten dan alleen financiële te delen. Iedereen is met geld bezig. Niemand is met financiële dienstverleners bezig. Daar ligt dus een kans. Kom met een propositie die triggert én eenvoudig is.

“Een eenvoudige propositie maken is moeilijker dan complexe variant maken”

Vertrouwen managen ipv vertrouwen herwinnen
Maar pas op. De klant is niet gek. Financiële dienstverlening blijft een nutsvoorziening: belangrijk voor ‘het gehele welzijn van het volk’. De waarde ervan voel je pas als je het niet hebt. Dat uw bank app werkt, vindt niemand bijzonder. Pas als de app niet werkt, raken mensen betrokken. Ofwel: geïrriteerd. Verwachtingsmanagement speelt dus een cruciale rol - en vertrouwen wint u in 2019 niet met advertenties. Steeds meer reclamegeld gaat naar contentmarketing, influencer marketing, doorverwijzingspartnerships en andere methoden die zijn ontworpen om werkelijke waarde voor het publiek te leveren. Bied dus gemak. Het liefst digitaal gemak. Zorg dat u er bent voor de klant nog voordat hij u nodig heeft.